Agencja Creative Kołobrzeg

5 Podstawowych Błędów w Sponsoringu

5 Podstawowych Błędów w Sponsoringu

Patrząc na rynek sponsoringu zauważyliśmy 5 częstych błędów. Mówimy tutaj o mankamentach po stronie klubów, sportowców czy  innych instytucji sponsorowanych, ale również o pomyłkach sponsorów. Aby wznieść sponsoring na wyższy poziom zniweluj te błędy, by cieszyć się z zakładanych korzyści.

Zawieranie umów na krótki okres

Umowy krótko terminowe jak sponsor meczu czy nawet umowa na sezon nie przyniosą zamierzonych celów. Musimy pamiętać, że sponsoring to nie jednorazowa kampania reklamowa, a działania długofalowe trwające kilka lat. Ważnym elementem jest strategia, która krok po kroku opisuje działania mające na celu osiągnięcie zamierzonych korzyści.

Brak informacji o fakcie bycia sponsorem

Wielu firmom wydaje się, że świadczenia po stronie sponsorowanego wystarczą do sukcesu. Niestety wiele firm zapomina o fakcie bycia sponsorem w informacjach na swoich mediach. Warto jest na przykład pochwalić się wygraną drużyny sponsorowanej, stworzyć wspólną akcję promocyjną.  Jest to jeden z przykładów przeniesienia cech podmiotu sponsorowanego na firmę, produkt. Ocieplanie wizerunku firmy poprzez wspieranie ukochanej drużyny wyróżnia sponsora ze względu na emocje. Jest to podstawowy element wyróżniający sponsoring od zwykłej reklamy czyli skojarzenie logo, nazwy firmy z wygranymi i pozytywnymi emocjami.

Źle skonstruowana oferta

Dobra oferta to temat rzeka nie tylko w sponsoringu. Warto zastanowić się nad nią nim przedstawimy ją potencjalnemu sponsorowi. To niejako wizytówka twojej działalności. Większość ludzi to wzrokowcy, więc warto zadbać o ciekawą grafikę z wykresami, diagramami czy tabelami. Najgorsze oferty, jakie wiedzieliśmy często były zlepkiem tekstu na całej stronie małą czcionką. W ofercie powinniśmy pisać głównie o korzyściach współpracy. Opis naszej działalności oraz sukcesów powinien zejść na drugi plan. Sponsora interesują korzyści płynącą ze współpracy. Im lepiej je wyeksponujemy, tym większa szansa na podpisanie umowy. Długość samej oferty ma również znaczenie. Obecnie oferta sponsoringowa powinna mieć do 12 stron. W dużych firmach działy marketingu nie mają czasu na przeglądanie ofert mających 40 stron. Często po pierwszych 3 stronach decydują czy dalej czytać ofertę. Ostatnim ważnym elementem jest poznanie potrzeb firmy i działań w obszarze sponsoringu, akcji charytatywnych czy społecznej odpowiedzialności w biznesie.

Co za dużo to nie zdrowo

Wielu klubom wydaje się, że czym więcej sponsorów tym lepiej. Problem zaczyna się w momencie, kiedy sponsoruje nas na przykład  60-70 firm. Czy jako klub jesteśmy w stanie wyeksponować wszystkich sponsorów?? Przy takiej ilości mimo wielu nośników logo sponsora zniknie w gąszczu innych sponsorów i nie dotrze do świadomości kibica. Warto się zastanowić nad tym tematem podczas tworzenia strategii sponsoringowej. Jest to trudny temat i wiele zależy również od oczekiwań samych sponsorów. Obecnie modne stają się kluby biznesu przy klubach sportowych gdzie jest wielu partnerów klubu, dla których działania sponsoringowe to tylko dodatek do możliwości bycia w zamkniętym klubie biznesowym.

Brak strategii sponsoringowej

Tak jak w wielu płaszczyznach naszej działalności potrzebny jest plan tak w sponsoringu potrzebna jest odpowiednia i długofalowa strategia. Zanim zaczniemy  działania sponsoringowe musimy sobie odpowiedzieć na wiele pytań. Przede wszystkim czy kibice klubu/sportowca, eventu są w mojej grupie docelowej oraz czy sama dyscyplina pasuje do mojego profilu działalności. Zakładane korzyści powinny mieć przełożenie w opisie poszczególnych działań w trakcie projektu. Wszystkie nasze możliwości sponsoringowe powinny znaleźć się w umowie ze sponsorowanym.

Dodaj komentarz

Close Menu